Sunday 1 May 2016

Kekacauan Jiwa Kecelaruan Akal

Rasa nak muntah..
Aku berlari anak menuju ke tandas yang terletak ke tingkat dua Alan Gilbert, iaitu bangunan tempat pelajar University of Manchester belajar.

Tunduk kepala.
Pandangan jatuh pada sinki rata berwarna putih.
Cuma angin yang keluar dari mulut.

Angkat kepala.
Tenung muka.
Muka aku sihat.Muka aku memang pandai menipu.Tenang di luar tapi sembunyi ribut taufan yang menyerang sakan kat dalam.
Biasa ah aku.
Waktu nak exam macam nilah. 'Distraction dah tak ada' jadi fikiran aku terdedah dengan fikiran-fikiran liar yang menyerbu masuk dan membuat onar . Buat sepah sana sini.Kepala aku sakit.Teramat!

Aku kembalikan pandangan pada skrin LCD laptop.Pandangan aku tembus.Huruf-huruf yang sarat dengan bahan-bahan ilmiah terlepas dari fokus .Ya tuhan..tolong aku..

Waktu nak exam ni, otak aku macam buat open house. Yang bagusnya idea datang mencurah-curah tapi yang tak bagusnya sekarang bukan masa berkarya!

Sakit sangat.

Mencari sela-sela ruang untuk diselitkan ilmu-ilmu baru secara paksa. Minda-minda aku terlalu penuh dengan sampah-sampah yang menerjah masuk tanpa bagi salam. 
"Hoi!Jangan masuuuuuukkk!!"Aku mahu menjerit.

Seriously aku mahu menjerit.
Aku serabut.
Aku tak suka keadaan macam ni.

Orang cakap orang seni memang begini. Fikiran dia liar dan bersepah-sepah. Sampai sekarang aku masih tak suka dipanggil 'orang seni' . Menjadi orang seni bermakna fikiran mudah kacau.Hati jadi sensitif .Fikiran jadi peka.

Depressed.

Aku tak mahu...............Cukuplah!!

No comments:

Post a Comment